Tým Královské základní školy

Tým Královské základní školy

Kamila Beránková - ředitelka a metodička školy

Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň a speciální školy na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně, kde jsem poté i několik let vyučovala a spolupracovala s obecně prospěšnou organizaci Ćlověk v tísni. Vzdělání jsem si rozšířila o studium logopedie. Věnuji se tvorbě slabikáře po autorské a redakční stránce. Svého rozhodnutí stát se učitelkou jsem od absolvování studia ani jednou nelitovala. Z práce se stalo spíše milované hobby. Děti mi vždy byly nekonečnou inspirací, ať už jsem učila ve vyloučených lokalitách v Ústí n/L nebo poznávala různorodé pedagogické koncepty a způsoby práce s dětmi. Dětská zvídavost a jiskřivý duch mi dodávají sílu a energii na další poznávání jejich nekonečného potenciálu. Stojí to za to, protože jsou to přece ti nejdůležitější lidé na světě!

Následuji partnerský přístup k dětem, používám montessori pomůcky a kladu důraz na čtení s porozuměním. Od prvních dnů ve škole vedu děti k aktivnímu zájmu o čtení knih a úctu ke každé stránce. Učím děti respektu nejen k ostatním, ale i k nim samým a světu okolo nich. Klidná, přátelská a ohleduplná atmosféra ve třídě je pro mě zásadní. V takové atmoféře se pak totiž skvěle “je” a ještě lépe pracuje, objevuje, zjištuje a vstřebává.

Ve volném čase se ráda vracím do rodných severních Čech, kde si vždy dobíjím baterky pohledem na krásné České Středohoří. Alfou a omegou pro mě vždy byly knihy – psychologie, pedagogika a seberozvoj. Hlad po vědomostech mě nikdy neopustil a pilně rozšiřuji svou knihovnu, pokud zrovna nezápasím s nějakým zákeřným škůdcem napadajícím mou domácí oázu zeleně.

E-mail: berankovak@skolatroja.cz
Telefon: +420 775 799 999

Steve Clements - vedoucí anglických studií, anglický učitel 5.A a 5.B

Jsem rodilý Angličan, narodil jsem se a vyrůstal jsem v Londýně. Od roku 2012 žiji v Praze spolu s mojí ženou a malou dcerou.

30 let jsem pracoval jako finanční senior manažer pro globální společnost. Být manažerem a získat to nejlepší z lidí se stalo jednou z mých silných stránek, takže mě to přirozeně vedlo k výuce. Po získání kvalifikace začala moje učitelská kariéra a začal jsem pracovat pro Akcent International v Praze. To zahrnovalo výuku na několika školách, obchodní angličtinu na všech úrovních ve společnostech a soukromé lekce.

„Probudíte se každé ráno a rádi chodíte do práce?“ Já ano! Podle mých zkušeností není nic víc odměňujícího, než být součástí týmu, který má stejnou vášeň, vizi a cíle. Navíc není nic uspokojivějšího než pocit, že děti ví víc, když opouští mé hodiny, než tomu bylo na začátku.

Prostřednictvím kreativních, interaktivních, živých a zábavných hodin je mým cílem pomoci žákům učit se a zdokonalovat se nejen v angličtině a získávat co nejširší znalosti o světě, ve kterém žijeme. Celkově jim dát nejlepší možný základ pro jejich budoucnost.

Hrdě jsem se připojil ke Královské základní a jsem nadšený, že jsem a budu součástí jejího dalšího růstu a rozvoje.

Kontakt: clementss@skolatroja.cz

Tomáš Novák - asistent ředitelky

Nikdy jsem nebyl dítětem, které by se vidělo v dospělosti právě jako učitel. Brzy poté, co jsem začal profesionálně trénovat fotbalový tým, jsem si ale uvědomil, že práce s dětmi je opravu to, co mě naplňuje a v čem vynikám. Věřím, že v dětech je naše budoucnost a jejich kvalitní vývoj a vzdělání by mělo být prioritou pro nás všechny.

Kontakt: novakt@skolatroja.cz

Šárka Slavičínská - třídní učitelka 1.A

 Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň, zabývala jsem se také oborem speciální pedagogika a učitelstvím pro mateřské školy. Nebojím se zkoumat nové metody a přicházet na to, jaká vyhovuje konkrétnímu dítěti. Jsem velmi aktivní člověk, mám laskavý a pozitivní vztah k dětem a respektuji jejich individualitu.

Svoji práci beru jako poslání. Učitelkou jsem chtěla být již od své 1. třídy. Moje cesta při výběru škol byla vždy jasná. S dětmi se vždy ráda vypravím na různé výjezdy, ať už na kola, přechody hor, nebo na vodu. Kromě různých sportovních aktivit (jsem lektorka snowboardingu), velmi ráda tvořím a napsala jsem 6 knih s návody na háčkování. Hraji na flétny (sopránová, altová atd.) a nově i na saxofon. Dalším mým koníčkem je divadlo. S dětmi jsem nacvičila např. celovečerní muzikál Ať žijí duchové. 

Sama mám tři úžasné potomky. Jáchymovi je už 18 let a studuje Střední průmyslovou školu potravinářských technologií. Hraje na klavír, od 3 let jezdí na skateboardu a svoje zkušenosti v tomto sportu předává malým dětem. Adamovi je 15, studuje pedagogickou školu, reprezentuje ČR ve skateboardu a hraje na elektrickou kytaru. Jasmínce je 13 let, hraje na saxofon, stepuje a jinak ji zajímá úplně všechno – miluje přechody hor, tábory, výjezdy, běžky, snowboard.

Kontakt: slavicinskas@skolatroja.cz

Nela Skřivánková - třídní učitelka 1.B

Práci s dětmi jsem si vybrala, protože mě těší být v jejich blízkosti a být jim inspirací. Jako učiteli je mi nejblíž Montessori pedagogika, jejíž prvky se snažím integrovat do své výuky. Kromě toho ráda využívám práci na projektech, což mi umožňuje propojovat různé předměty a přinášet teorii do praxe.

Pedagogickou dráhu jsem začala u nejmenších dětí v jesličkách, postupně jsem se propracovala různými věkovými kategoriemi, až jsem se našla u dětí na 1. stupni základní školy. Předešlé zkušenosti mě naučily velké trpělivosti a pochopení, že každé dítě je jiné a učení mu může trvat různě dlouho. Mé následné profesní zkušenosti zahrnují doučování češtiny u dětí z bilingvních rodin, lektora dramatických a výtvarných kroužků a minulý školní rok jsem vedla přípravnou třídu.

Díky studiu pedagogiky na vysoké škole jsem měla možnost studovat tento obor i na univerzitě v Anglii. Zahraniční studium mi poskytlo vhled do rozličných výukových metod a inspirovalo mě k implementaci nových přístupů do mé vlastní práce. Naučila jsem se vnímat dítě jako celistvou bytost a pomáhat mu rozvíjet jeho potenciál. Mým hlavním cílem je pak podpora samostatnosti u dětí a pomoc při rozvíjení jejich individuální schopnosti.

Ve volném čase se ráda věnuji umění a pohybu. Navštěvuji galerie a divadla, občas si i sama něco namaluji. Mezi mé nejoblíbenější sportovní aktivity patří jóga, pilates a běh, což mi pomáhá udržovat rovnováhu mezi prací a osobním životem.

Snažím se být flexibilní, kreativní a pozitivní, moc se těším na spolupráci s kolegy a především s našimi královskými prvňáčky.

Kontakt: skrivankovan@skolatroja.cz

Jana Thurnwaldová - třídní učitelka 2.A

Narodila jsem se do učitelské rodiny v Hradci Králové. Učitelkou 1. stupně jsem se toužila stát už v dětství, protože jsem při práci mé maminky vnímala pro mne tolik důležitou rozmanitost a dennodenní výzvy. Moje maminka byla jednou z prvních pedagožek, které své síly soustředily na vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení.

Na své práci miluji, že každý den ve škole je jiný, přináší různá dobrodružství a objevování. Ráda s dětmi praktikuji zážitkové učení, miluji pobyty v přírodě, hudbu, sporty, tvoření a pokusy. Na profesi pedagoga mladšího školního věku oceňuji možnost rychlé zpětně vazby od dětí a práci s emocemi, se kterými denně přicházím do kontaktu. 

Ve volném čase se, kromě jiného, věnuji historickému šermu, takže v minulých letech jste mne mohli potkat v roli dělostřelce bitvy na Bílé Hoře. Miluji zpěv, hru na klavír a tanec. Ráda se věnuji výcviku naší fenky Hovawarta – Aini a rozmazlování našich dvou koček. V neposlední řadě moc ráda čtu, takže, když je dobrá konstelace hvězd, zvládnu jednu knihu za den.

Kontakt: thurnwaldovaj@skolatroja.cz

Kateřina Kliková - asistentka 2.A

Po narození mých dvou synů jsem zjistila, jak moc je mi dětský svět blízký a cítím se v něm jako ryba ve vodě. Začala jsem rovnou zostra plaváním kojenců, batolat a dětí předškolního věku. Postupně jsem si dodělávala vzdělání, nejenom plavecké, ale i pro práci s dětmi. Za těch 22 let (tolik je i mému staršímu synovi) jsem ušla velký kus cesty. V současnosti mě mé vzdělání opravňuje mít vlastní plaveckou školu, která obsáhne plavání pro všechny věkové kategorie, poradnu psychomotorického vývoje dětí, vaničkování kojenců, cvičení dětí. K mým oblíbeným patřilo vedení Sokola. Jsem lektor Nordic Walkingu, aquaerobiku. Baví mě organizovat a realizovat cvičební, plavecké pobyty pro děti i dospělé, příměstské tábory. Spolupracovala jsem s ranou péčí pro děti s nervosvalovým onemocněním. To je má další disciplína. Specializuji se na plavání – vodní terapie dětí se specifickými potřebami, fyzickým handicapem, mentálním handicapem i kombinovanými  vadami. Spolupracuji s odborníky speciální pedagogiky.

V rámci celoživotního vzdělávání na VŠ jsem vystudovala pedagogiku. Jsem učitelem praktického vyučování. Mám zkušenosti ze SŠ – praktické, kde jsem učila kuchaře a zahradníky.            

V mládí jsem žila 2 roky ve Francii, kde jsem kromě studia francouzštiny a sběru vína pracovala i jako Au-pair.                           

Ve volném čase ráda cestuji, řídím auto, miluji přírodu, vysokohorskou turistiku, lyže, in-line. Ráda si zajdu na dobrou muziku, divadlo. Mám ráda dobré jídlo, společnost přátel, ale i samotu, dlouhý spánek a především svého čtyřnohého parťáka Kvída. 

Kontakt: klikovak@skolatroja.cz

Tereza Fialová - třídní učitelka 2.B

Po vystudování střední odborné školy pedagogické jsem si chtěla zkusit práci se staršími dětmi. Inspirací mi byla moje první paní učitelka, ke které dodnes vzhlížím. Na Technické univerzitě v Liberci jsem pak absolvovala učitelství pro 1. stupeň. Už při studiu jsem sbírala zkušenosti a učila na základní škole ve svém rodném městě na severu Čech. Pocházím z učitelské rodiny, která je pro mě motivací na mé cestě. Baví mě u dětí rozvíjet čtenářskou gramotnost. Věřím, že schopnost číst a porozumět textu je zásadní pro budoucí úspěch a pro pochopení světa kolem nás.

Působila jsem také jako lektorka volnočasových aktivit na příměstských táborech. Další zkušenosti jsem sbírala během pobytu na Erasmu ve Skotsku, kde jsem okusila nejen drsnou přírodu, ale nahlédla jsem i do tamějšího školství. Zde jsem si uvědomila důležitost mentálního zdraví, na které Skotové ve školách hodně dbají. Proto hledám metody jak zajistit, aby se děti ve škole cítily v pohodě a těšily se na každý další den. Z tohoto důvodu považuji za klíčovou i spolupráci s rodiči. Otevřená komunikace a vzájemná podpora vytvoří dětem prostředí, kde se budou s radostí učit a objevovat. Snažím se dělat a hledat věci, co mají smysl.

Volný čas trávím nejraději v přírodě, naplňuje mě běh, cyklistika, turistika v horách. V zimě pak ráda lyžuji nebo chodím na běžky do blízkých Jizerek. Ráda sáhnu i po knížce.

Kontakt: fialovat@skolatroja.cz

Sofia Rodriguez - anglická učitelka 2.A a 2.B

Nikdy jsem si nepředstavovala, že se stanu “královnou”. Alespoň tedy ne ve škole pojmenované po monarchii.

Narodila jsem se v Chile, obklopena mořem a racky, nicméně to vše jsem před pár lety vyměnila za řeku a české hory. Jazyk ve všech jeho podobách a děti jsou mé velké vášně a být učitelkou mi umožnilo osvětlit každé ze zákoutí těchto dvou komnat.

Během vysokoškolského studia jsem měla možnost pobývat ve Finsku. Poznala jsem různé kultury a probádala svět multikulturní i bilingvní výchovy. Při četbě a rozhovorech jsem si uvědomila, že právě sem chci směřovat svou pedagogickou praxi a vydat se na cestu, které jsem chtěla v životě dosáhnout.

Mimo školní aktivity mě baví filmy, poezie, deskové hry s krásnými ilustracemi a učení se detailů, které mi mohou být užitečné pro konkrétní konverzace. Věřím v pilíře jakými jsou spravedlivá společnost nebo rozmanitost, které nás touto cestou povedou. A ve své roli v „Královské škole“ bych ráda docílila, abychom všichni byli králi a královnami, kteří si uvědomují sami sebe, své prostředí a všechny kolem nás.

Kontakt: rodriguezs@skolatroja.cz

Hana Jelínková - třídní učitelka 3.A

Být učitelkou na prvním stupni, zvláště u prvních tříd, není povolání, ale poslání! Toto tvrzení pro mě začínalo nabírat smysl zejména po studiu učitelství 1. stupně ZŠ na Technické univerzitě v Liberci.

Dětem jsem se věnovala již jako studentka Přírodovědecké fakulty UK, obor biologie – geologie, kde jsem spolupracovala s TEREZOU, organizací pro ekologickou výchovu dětí a mládeže, jako vedoucí zájmových kroužků pro děti. Kroužky vedu i nadále, k tomu využívám kontaktů z Botanické zahrady UK, kde jsem při studiu pět let brigádně pracovala, a také z České inspekce životního prostředí, odboru ochrany životního prostředí, kde jsem pracovala před mým nástupem do školství.

Jsem ráda, že jsem se dostala mezi prima kolektiv, který se snaží společnými silami předat dětem to nejlepší, co se jim do života bude hodit. Děti jsou zde připravovány ne obyčejně, ale královsky…

Kontakt: jelinkovah@skolatroja.cz

Dylan Andrews - anglický učitel 3.A

Narodil jsem se a vyrůstal v Jižní Africe a moje cesta k výuce angličtiny začala vášní pro ragby, která mě zpočátku přivedla do Prahy jako hráče. Postupem času jsem přešel k trénování a objevil jsem svůj talent pro výuku a mentoring mládeže.

Získal jsem bakalářský titul v oboru Sportovní věda na University of Pretoria v Jižní Africe. Moje akademické zázemí mi poskytlo pevný základ pro pochopení tělesné výchovy, zdraví a důležitosti týmové práce, což vše doplňuje mou filozofii výuky.

Moje láska k práci s dětmi pramení z radosti z toho, že je mohu inspirovat, a z podpory hlubokého porozumění anglickému jazyku. Kromě jazykových znalostí se v dětech snažím povzbudit důvěru a kritické myšlení a připravit je na budoucí výzvy.

Mimo třídu mě láká objevování rozmanité africké divoké přírody a krajiny, což podnítilo i můj zájem o geografii a biologii. Tyto vášně často ovlivňují mé hodiny a obohacují studijní zkušenosti dětí o souvislosti s reálným světem.

Když jsem podruhé vešel do Královské školy, cítil jsem se vítán s otevřenou náručí úžasným pracovním prostředím a zázemím. Jsem nadšený, že mohu přinést svou energii a oddanost této komunitě, kde doufám, že vytvořím takovou atmosféru, která podpoří zvídavost a růst.

Kontakt: andrewsd@skolatroja.cz

Karolína Lichterová - třídní učitelka 3.B

Vždy jsem věděla, že chci pracovat s lidmi a po prvních zkušenostech (jako učitelka v mateřské škole) jsem se utvrdila v tom, že se chci zaměřit na práci s dětmi. Zejména pro jejich bezprostřední, hravý a otevřený přístup, který mi dodává energii a inspiraci i v osobním životě. Je pro mě důležité budovat si s dětmi vztah založený na vzájemné důvěře, pocitu bezpečí a přátelství. Aby pro ně škola byla a zůstala místem, kam se rády vracejí a zažívají úspěch, díky kterému si uchovají radost z učení i do dalších let. Preferuji menší kolektivy, ve kterých se mohu dětem individuálně věnovat a podporovat je v tom, co je baví. Nejraději mám aktivní a tvořivé hodiny, kdy vidím, že jsou všichni zapojení a  naladěni na stejnou vlnu. Svůj volný čas trávím ráda s přáteli a rodinou, s dobrou knížkou nebo na procházce a vždy si najdu pár minut na luštění sudoku.

Kontakt: lichterovak@skolatroja.cz

Aditi Paul - anglická učitelka 3.B

Pocházím z pětigenerační učitelské rodiny a mám bohaté zkušenosti s výukou studentů v Indii i České republice. Mým vlastním parametrem profesní spokojenosti je pozorování studentů rostoucích v rozumné a zodpovědné osobnosti.

V současné době se, kromě psaní doktorské práce, věnuji také pedagogickému studiu. Jsem držitelem bakalářského titulu v oboru filozofie (s vyznamenáním) a magisterského titulu v oboru anglický jazyk a literatura.

Do Prahy jsem se přestěhovala v roce 2015, žiji s manželem a dvěma dětmi. Ve volném čase ráda vařím a cestuji.

Kontakt: paula@skolatroja.cz

Alena Knotková - třídní učitelka 4.A

Když jsem se po gymnáziu rozhodovala, na jakou vysokou školu podám přihlášku, neměla jsem to se sebou lehké. Bavily mě přírodní vědy, historie, ale i lingvistika. Inspirovaly mne také mnohaleté zkušenosti s vedením dětí ve skautském oddíle. Také proto jsem nakonec zvolila studium učitelství 1. stupně. Nadále jsem se tak mohla rozvíjet v mnoha oblastech a zároveň společně s dětmi hledat cesty, jak objevovat svět, zažívat fascinaci poznáním.

Mnoho let jsem učila ve Škole Hrou, následně deset let v bilingvní montessori škole Duhovka a obě tyto instituce mi byly velkým zdrojem zkušeností.

Snažím se, aby děti přirozeně převzaly za své studium zodpovědnost a měly aktivní přístup k vlastnímu vzdělávání. To se nejlépe děje v atmosféře důvěry a vzájemného respektu, což podporuje i Královská základní škola.

Moje tři již odrostlé děti jsou mi nepřetržitou inspirací. Pokud mi zbude volný čas, věnuji se s nadšením čtení, cestování nebo sportu.

Kontakt: knotkovaa@skolatroja.cz

Omar Helmy - anglický učitel 4.A

Filozofie mojí výuky je jednoduchá: třída je víc než jen místo, kde se učíme tu spoustu nových věcí. Jde o druhý domov pro rozvíjení životních dovedností, získávání přátel, rozšiřování obzorů, vytváření nezapomenutelných vzpomínek – a přitom všem se můžeme náramně bavit!

Měl jsem příležitost učit na různých místech po světě, jakými jsou Thajsko nebo Dubaj, včetně nezapomenutelné šestileté stáže v Šanghaji. Po výzvách během pandemie kovidu jsem cítil, že je čas na nové dobrodružství a to mě přivedlo do Prahy. Globální pedagogické zkušenosti můj přístup formovaly a umožnily mi přinášet do třídy různorodé pohledy a kreativní nápady.

Ve svém volném čase zůstávám aktivní a objevuji i svou kreativní stránku. Baví mě předvádět kouzelnické triky, organizovat gastro večírky a hudební akce, cvičit, hrát šachy a chodit na spontánní procházky třeba do parku.

Kontakt: helmyo@skolatroja.cz

Vojtěch Černý - třídní učitel 4.B

Ačkoliv pocházím z učitelské rodiny, k práci ve školství vedla dlouhá cesta. Vyzkoušel jsem několik profesí, ale práce s dětmi z mého života nikdy zcela nevypadla. Velkou výzvou pro mě byla práce Au-pair ve Walesu. Další zkušenosti jsem načerpal na letních táborech, ve vedení florbalového kroužku a v Americkém letním kempu. Nyní jsem připraven na další výzvu, a to před tabulí. Mám rád, když mohu děti učit zábavnou formou a budu se snažit, aby se děti na každý den ve škole těšily. Ve svém volném čase rád sportuji, cestuji ale také hraji deskové a počítačové hry. 

Kontakt: cernyv@skolatroja.cz

Oleksandra Oleksyk - anglická učitelka 4.B

Jako učitelka angličtiny z Ukrajiny přináším do své profese bohaté a rozmanité zázemí, i z toho důvodu, že jsem žila a studovala v New Yorku. S více než pětiletými zkušenostmi s výukou jsem nadšená, že pomáhám dětem objevovat radost a propojení, které může jazyk nabídnout. Moje cesta učitele začala právě na letním táboře v NYC. Ten byl pro mě ohromující zkušeností a inspirací k tomu, abych se věnovala vzdělávání.

Kvalifikaci TEFL jsem získala v Praze, kde aktuálně žiji. Mám ráda její pulzující atmosféru, což je jeden z mnoha důvodů, proč jsem tady tak ráda. Od devíti let jsem volejbalistkou. Je to koníček, který mi vštípil hodnoty týmové práce a vzájemného respektu – vlastnosti, které se snažím naučit své studenty.

Jedním z mých hlavních cílů je vytvořit prostředí, kde se každý bude cítit bezpečně a respektován, a zároveň bude aktivně zapojen a motivován ke vzdělávání. Jsem nadšená, že se mohu připojit k týmu Královské školy a těším se, že pomůžu dětem najít sebe samé.

Momentálně studuji magisterský obor Anglický jazyk.

Kontakt: oleksyka@skolatroja.cz

Kamila Svobodová - třídní učitelka 5.A

Již v dětství, kdy jsem si s mladší sestrou hrála na školu a snažila se jí předat znalosti, které jsem tam získala, jsem věděla, že učitelství pro mě bude to pravé. Má cesta k němu však nebyla jednoduchá. Po základní škole jsem, proti svému přesvědčení, nastoupila na Obchodní akademii. Během čtyřletého studia ekonomie a účetnictví jsem zjistila, že čísla a finance nejsou to, čemu bych se ve svém životě chtěla věnovat. 

Když jsem pak zvažovala, co dál, vzpomněla jsem si na doby dětských her. Tentokrát jsem se rozhodla důvěřovat své intuici a mé kroky vedly na PF UPOL v Olomouci. Zde jsem získala bakalářský titul z učitelství českého jazyka a občanské výchovy pro 2. stupeň ZŠ. Konečně jsem cítila, že to, co dělám, mi dává smysl. 

Práce s dětmi a mladými lidmi mě baví a velmi naplňuje, tomu také odpovídají mnohé aktivity, kterým jsem se rozhodla věnovat. V minulých letech jsem působila například jako lektorka zájmových kroužků a příměstských táborů, koordinátorka lidskoprávního vzdělávání v Amnesty International či zastupující učitelka na základní škole. Zkusila jsem si i pozici asistentky pedagoga v mateřské škole. 

Ve volném čase se věnují různorodým kreativním činnostem. Ráda maluji, zpívám a hraji na kytaru. Jsem také vášnivou čtenářkou a milovníkem přírody. V současné době dokončuji navazující magisterské studium na PF UPOL, obor český jazyk a
a občanská výchova pro 2. stupeň ZŠ.

Kontakt: svobodovak@skolatroja.cz

Klára Synková - anglická učitelka bilingvních předmětů a umění v 5.B

Učitelství pro mě nebylo přímočarou volbou: studentská léta jsem procestovala a velmi ráda cestuji pořád. Právě několikaletý pobyt v Londýně mě naprosto nadchl a můj tamní profesor literatury a kreativního psaní inspiroval na celý život. Od malička jsem věřila, že budu klavíristkou a malířkou zároveň, což se později úplně přetočilo: vystudovala jsem matematiku, anglický jazyk a literaturu a později španělský jazyk, ale v hudebním a tanečním vzdělání jsem pokračovala celý život. Londýnský West End mě nadchl muzikály, začala jsem studovat muzikálový tanec, a později jsem objevila argentinské tango, které mě uchvátilo. Po návratu z několika pobytů v Anglii a USA jsem začala učit angličtinu a divadlo v angličtině, nastudovala studentské muzikály a zjišťuji s podivem, že to bude téměř čtvrt století, co se věnuji studentům. Fascinuje mě lidský potenciál, tvořivost, a nekonečné možnosti, kam můžeme jít, jaké dveře můžeme otevřít, kam se můžeme posunout a obohatit sebe i druhé.

Kontakt: synkovak@skolatroja.cz

Kevin Jenkins - anglický učitel vědy a experimentů

Fyziku, matematiku a přírodní vědy vyučuji již více než 25 let v různých zemích a prostředích. Během svého celosvětového dobrodružství jsem potkal svou českou ženu. Máme dva syny, 12 a 15 let. Vzhledem k faktu, že mluvím anglicky a manželka česky, posledních 15 let je pro mne bilingvní prostředí přirozené a známé. Synové také přešli plynule ze života v Americe sem do ČR, takže jsem takové situace zažil na vlastní kůži. Co nejvíce se snažím žít zdravým rodinným životním stylem. JSem vášnivým čtenářem sci-fi a vlastním obrovskou sbírku deskových her. Jsem nadšený, že mohu pracovat se studenty zde, v Královské škole, a přiblížit jim svět vědy, geografie a matematiky prostřednictvím co nejvíce poutavých, praktických aktivit a experimentů.

Kontakt: jenkinsk@skolatroja.cz

Kateřina Vološčuková - učitelka umění

Vystudovala jsem výtvarné školy a od 15 let se věnuji práci s dětmi. Vedla jsem různé kroužky, pracovala v několika mateřských školách, jako dobrovolník také v dětských domovech a pro různé instituce pořádám výtvarné workshopy a volnočasové aktivity pro děti. Jsem mámou 7 leté rebelky, díky které jsem opustila divoké vody reklamy a grafiky a rozhodla jsem se pro plavbu v krásných vodách dětského světa. Do Královské základní školy jsem přišla ze ZŠ Resslova, kde jsem 2 roky působila jako vychovatelka.

Kontakt: voloscukovak@skolabohnice.cz

Colleen Zahradníček - koordinátorka soft / life skills

Jsem rodilá mluvčí z USA, z Denveru v Coloradu. Během posledních deseti let, kdy vyučuji angličtinu, mě baví pozorovat jak lidé nacházejí v jazyce radost a propojení. Svou učitelskou kvalifikaci a první pedagogické zkušenosti jsem získala ve školách zde v Praze, kde nyní žiji s manželem, dcerou a našimi dvěma kočkami. Jako učitelka a rodič znám obě strany školního prostředí. Sama žiji v bilingvní rodině, znám proto výhody a výzvy, kterým mohou rodiče i děti ve škole čelit. Mým cílem je zajistit, aby se každé dítě cítilo opečovávané a v bezpečí, a zároveň bylo během vzdělávání angažované a motivované. Jsem nadšená, že se mohu připojit k týmu Královské školy a pomoci studentům v jejich rozvoji.

Kontakt: zahradnicekc@skolatroja.cz

Zuzana Zajdáková - koordinátorka eventů, Mensa club, péče o nadané děti

Vystudovala jsem učitelství pro 2. stupeň na Univerzitě Palackého v Olomouci a ihned po studiu jsem začala pracovat na základní škole. Jako aprobovaná učitelka matematiky a občanské výchovy jsem vyučovala i řadu dalších předmětů a pracovala jsem s dětmi ve věku od 6 do 15 let. Při své činnosti jsem se vždy snažila v dětech posilovat sebedůvěru a úctu k ostatním lidem. Postupem času mi přestal vyhovovat systém výuky na klasické základní škole. Ze školství jsem proto odešla a několik let jsem sbírala zkušenosti v bankovnictví a finančních službách. V tomto odvětví jsem působila na několika pozicích, nejvíce si však vážím zkušeností v oblasti vzdělávání. Protože mi vzdělávání a výchova dětí dávala vždy velký smysl, začala jsem hledat školu, která by kromě vědomostí učila děti i kriticky myslet, respektovat názory druhých a kladla důraz na individuální přístup k žákům. Jsem velmi ráda, že jsem takovou školu našla a že můžu být součástí tak skvělého týmu.

Ve volném čase cvičím jógu, hraji na klavír nebo podnikám pěší výlety po jižní Moravě, odkud pocházím a kam se vždy ráda vracím.

Kontakt: zajdakovaz@skolatroja.cz

Hana Topinka - učitelka tělesné výchovy, koordinátorka sportovních akcí a pobytů v přírodě

Do týmu Královské ZŠ jsem se dostala v situaci, kdy jsem 3 roky působila na státní základní škole a hledala jsem větší smysl ve vzdělání, které bude brát ohled na individualitu, nabízet aktuálně nejlepší možnou kvalitu výuky a prostředí, které bude motivující jak pro děti, tak i učitele. Jsem nadšená a poctěna zároveň, že jsem se mohla připojit k týmu lidí, který takové prostředí vytváří.

Dále se věnuji trénování dětí, které mě baví ze dvou důvodů: učit děti novým věcem a objevovat a posouvat jejich potenciál. Což je i mým cílem, aby se děti bavily objevováním nových věcí a chtěly se dále zlepšovat, protože stejně jako každý živý organismus, když neroste tak slábne.

Kontakt: ptacnikovah@skolatroja.cz

Alejandro Valladares Ruiz - vychovatel školní družiny, učitel tělesné výchovy, učitel španělštiny

Učitelem základní školy jsem se stal ve Španělsku. Mou specializací během studia byla tělesná výchova, jelikož pohyb a zdraví považuji v životě za velmi důležité hodnoty. Vždy jsem měl rád děti, i proto jsem se rozhodl vydat směrem vzdělávání. Zároveň miluji zábavu a hry, takže s dětmi jsme skvělí parťáci.

Jako učitel španělštiny jsem pracoval v Anglii, abych následně zakotvil v ČR a, krom mojí ženy, si moje srdce získala především Praha. Poté jsem měl možnost pracovat jako učitel angličtiny ve školce a práce s nejmenšími mě hodně bavila. Cítím se velmi vděčný, protože v současnosti se mi tady, v Královské základní, s úžasným týmem kolem mě, otevírají nové příležitosti.

Ve volném čase rád hraji fotbal a držím siestu, koneckonců jsem Španěl, jestli mi rozumíte. 🙂

Kontakt: valladaresa@skolatroja.cz

Ivan Ramos Rodriguez - učitel tělesné výchovy a španělštiny, vychovatel školní družiny

Pocházím ze Španělska a celý život jsem nadšencem pro vzdělávání i sport. Jsem rád, že mohu být součástí učitelského týmu Královské základní školy. Ve Španělsku jsem absolvoval akademické vzdělání jako učitel základní školy se specializací na tělesnou výchovu a jsem také profesionálním fotbalovým trenérem.

Moje pedagogická dráha začala při mimoškolních aktivitách a rychle jsem si uvědomil, že výuka prostřednictvím sportu je mým posláním. Věřím v důležitost udržování aktivního životního stylu a v jeho přínosy nejen v současnosti, ale i v budoucnosti.

Profesní zkušenosti mám ze Španělska, Itálie a Kuvajtu, proto jsem rád, že mohu své nadšení přenést do naší školy v České republice. Snažím se pro děti vytvářet podpůrné a poutavé prostředí, jak v rámci plánovaných aktivit, tak individuálně. Mým cílem je inspirovat a motivovat každého ze svěřenců, aby dosáhl svého plného potenciálu, nejen v rámci vzdělání, ale i v oblasti osobního růstu.

Mimo školu mě můžete najít jak trénuji fotbal, věnuji se i volejbalu nebo badmintonu. Velmi rád trávím čas s rodinou a přáteli, poznávám nová místa a nořím se do různých kultur.

Jsem přesvědčen, že moje vášeň pro vzdělávání i sport spolu s mými rozmanitými zkušenostmi budou pro naši školní komunitu cenným přínosem. Těším se, že poznám každé z dětí a budu je podporovat na jejich cestě za poznáním. Pojďme společně z tohoto školního roku vytvořit nezapomenutelný a úspěšně strávený čas!

Kontakt: ramosi@skolatroja.cz

 

Pavlína Berková - speciální pedagog

Práci s dětmi jsem se začala věnovat už na střední škole v rámci letních brigád, kdy jsem byla nejprve praktikantkou na táborech a později také vedoucí. V Domě dětí a mládeže v malém městečku na Šumavě, odkud pocházím, jsem vedla pohybové kroužky pro nejmenší i starší sportovce. 

Volba dalšího studia po gymnáziu byla jasná, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, obor český jazyk – speciální pedagogika. Díky následné praxi jsem se začala více zajímat o vzdělávání žáků se sluchovým postižením a navštěvovala jsem kurzy znakového jazyka. Nejen v této oblasti se ráda dále vzdělávám a čerpám inspiraci od zkušenějších kolegyň a kolegů. 

Volný čas ráda trávím aktivně, věnuji se sportu, mým nejoblíbenějším je lyžování. Dále také cyklistika, inline brusle, jumping a běh. Když netrávím čas v přírodě, nebo na cestách, ráda navštěvuji také divadla, muzea a galerie. V rámci dobrovolnictví se věnuji práci se seniory, která mi, stejně jako práce s dětmi, přináší velké potěšení a v níž vidím velký smysl. 

Pro každého z dětí bych ráda byla tou, za níž se nebojí přijít a říct, co je zrovna trápí, nebo naopak to, z čeho mají radost. 

Kontakt: berkovap@skolatroja.cz

Barbora Hrkalová - asistentka pedagoga, vedoucí školní družiny

Po několika letech zkušeností na dětských táborech a v Holandsku jako Au-pair jsem se rozhodla se do této profese ponořit trochu hlouběji. Celý můj profesní život jsem se pohybovala mezi dospělými a jsem vděčná, že se mi otevřel svět malých ratolestí v Královské škole. Mým cílem je utvořit s dětmi přátelský vztah, založený na vzájemném respektu a důvěře. Vedle povinností a pravidel jsou v životě potřeba také radost, smích a pohoda. I z toho důvodu dětem ráda předávám pozitivní energii a veselou náladu. Mojí ambicí je aby i děti s námi byly rády, stejně jako my s nimi. A o to se moc ráda starám.

Kontakt: hrkalovab@skolatroja.cz

Klára Sebroňová - asistentka pedagoga, hlavní vychovatelka školní družiny

Práci s dětmi se věnuji celý svůj profesní život. Měla jsem možnost získat zkušenosti jako dobrovolnice v nemocnici, v komunitním centru pro handicapované děti a v mateřské škole pro děti s kombinovaným postižením. Po ukončení bakalářského programu speciální pedagogika a vychovatelství jsem začala pracovat jako asistentka pedagoga a vychovatelka na ZŠ. Na mé práci mě baví, že mohu dětem pomáhat poznat okolní svět, sama sebe i ostatní pomocí her, čtení knih, výtvarné činnosti a pomocí dalších zájmových činností. Děti učím samostatně a aktivně řešit problémy, pracovat v týmu, získávat informace a smysluplně je propojovat. Ve svém volném čase ráda navštěvuji kavárny, cvičím jógu a také se věnuji stepování v taneční skupině a dobrovolnické činnosti v komunitním spolku.

Kontakt: sebronovak@skolatroja.cz

Andrea Ryšavá - asistentka pedagoga, vychovatelka školní družiny

Věřím, že práce by člověku měla dávat smysl a přinášet radost. Proto jsem se rozhodla pracovat s dětmi, kde mám obojího dostatek. Studium v zahraničí mě naučilo ocenit odlišnosti a zároveň rozvíjet vlastní individualitu, tento přístup se vždy snažím předat i školákům. Léta sportování ve mě utvrdila vrozený smysl pro fair play a inspirovala ke spoustě herních aktivit, které pro děti ráda připravuji. Mým cílem je vždy nastolení přátelského a bezpečného prostředí. Jen tak totiž můžeme společně růst.

Kontakt: rysavaa@skolatroja.cz

Anděla Jozová - asistentka pedagoga

Pocházím z Děčína a mám za sebou široké spektrum studia na zahraničních školách. Po roce a půl na střední v Kanadě jsem pokračovala bakalářským studiem na Anglo-American College v Praze, následoval LLM program na Středoevropské univerzitě v Budapešti. Mé profesní působení se tak ubíralo přes práci ve službách v cizojazyčném prostředí, většinou s anglicky mluvícími nadřízenými. Krom kurzu Asistent pedagoga jsem absolvovala i další – z oblasti psychologie a komunikace pro pedagogické pracovníky a podpůrné profese. Získané znalosti jsem průběžně uplatňovala v práci s dětmi se speciálními potřebami.

Celoživotně mě zajímá psychologie a práce s dětmi, obzvláště s těmi, které z nějakého zdravotního důvodu nemají lehký život a musí pracovat tvrdě a houževnatě, aby dosáhly stejných výsledků jako zdraví vrstevníci.

Mám skvělého 13-letého syna, který je velký dříč a ještě větší srdcař s empatií. Je mým velkým učitelem, baví mne objevovat, jak ho posouvat vpřed a sebe s ním. Díky této cestě jsme potkali v našem životě spoustu velmi moudrých a nápomocných lidí.

V mládí jsem závodně hrála basketbal za Děčín a v Kanadě za školu i městskou ligu. Když mám prostor, ráda si zajdu na tai chi, zatancovat argentinské tango, pustím kvalitní hudbu, cestuji a velmi miluji aktivity pro osobní rozvoj. Moc mě těší být součástí báječného kolektivu Královské školy a jejích žáků.

Kontakt: jozovaa@skolatroja.cz

Klára Hlůžová - školní psycholožka

Jsem psycholog a psychoterapeut. Mám vystudovanou jednooborovou psychologii, pětiletý psychodynamicky orientovaný psychoterapeutický skupinový výcvik a jsem frekventantem individuálního psychoanalyticky orientovaného psychoterapeutického výcviku. Jsem členem České společnosti pro psychoanalytickou psychoterapií. V současné době studuji PhD. na Filozofické fakultě Karlovy Univerzity obor Pedagogika. V disertační práci se zabývám podporou rodičů v době adaptace dětí na mateřskou školu.

Ve své soukromé praxi se věnuji zejména psychoterapii, ale provádím i psychologické poradenství.

U nás ve škole se soustředím zejména na klima třídy a školy, podílím se na vyhledávání studentů se specifickými potřebami učení a nadaných dětí, následně přispívám k vytváření individuálních studijních plánů. Provádím depistážní šetření. Svou prací pomáhám vybudovat podmínky, kdy se děti mohou soustředit na vzdělání a těší se do školy. Jsem ráda, že díky úzké spolupráci s dětmi, rodiči, pedagogy a vedením školy mohu ještě zkvalitnit již dobré vztahy v naší Královské škole.

Kontakt: hluzovak@skolatroja.cz

Karolína Jílečková - provozní manažerka školy, budova Troja

„S nadšením jsem se připojila k mladému týmu a ráda se podílím na úspěšném rozjezdu a chodu školy v očích rodičů, dětí-žáků i kolegů. Mými výhodami jsou pracovitost, pečlivost a spolehlivost. Jsem komunikativní a práce s lidmi mě velice baví. Díky mému studiu na zahraniční škole mi nečiní problémy komunikovat i v anglickém jazyce.“

Kontakt: office@skolatroja.cz

Eva Jarošová - office manažerka školy, budova Troja

Ráda se podílím na projektech, které mají smysl, kterým věřím a se kterými vnitřně souzním. Proto jsem šťastná, že mohu být součástí Královské základní školy. Práci s dětmi mám velice ráda a věnuji se jí profesionálně nebo formou volnočasových aktivit dlouhá léta. Zároveň jsem léta pracovala na administrativně-provozních pozicích. Věřím, že tato kombinace mých dosavadních zkušeností přispěje k tomu, abych byla dobrou podporou skvělého týmu Královské základní školy. Jsem pracovitá, důsledná, systematická, spolehlivá a empatická.

Narodila jsem se v Praze, ale před 25 lety jsem se s radostí přesídlila na vesnici kousek za Prahou. Mám skvělou rodinu a velké množství zálib. Mj. ráda cestuji a objevuji nová místa. S radostí si užívám pobyt v přírodě. Miluji práci na zahrádce. Ráda hraji na nejrůznější hudební nástroje. Relaxuji také u čtení inspirujících knih.

Kontakt: officesupport@skolatroja.cz

Monika Windsor - garantka výuky 2. stupně ZŠ, učitelka občanské výuky

Monika má letité zkušenosti s vedením mezinárodního týmu v oblasti soukromého školství. V minulosti se podílela na tvorbě a realizaci projektů v oblasti vzdělávání. Jejím úkolem je spoluvytvářet školu, do které se děti, učitelé i ostatní zaměstnanci budou těšit. Její filozofií jsou „otevřené dveře“ pro každého. Těší se na pravidelné návštěvy ve výuce i na samotné učení, což jí umožní mít přehled o všem, co se ve škole děje. Podpoří jakýkoliv smysluplný nápad, ráda se bude podílet na přípravě projektů pro děti i pro rodiče, se kterými bude velmi ráda v častém kontaktu.

Během své profesní praxe absolvovala řadu nejrůznějších kurzů a tréninkových programů v oblasti komunikace, vyjednávání, vedení a motivace týmů a personálního řízení. Ráda vytváří stále něco nového a mezi dětmi je k tomu nejlepší příležitost. Snaží se podporovat přirozenou dětskou zvídavost a samostatnost, protože si myslí, že nejlepším životním učitelem je vlastní zkušenost. V rámci své dlouholeté praxe organizovala charitativní akce, tábory, projektové školy v přírodě, workshopy.

Ve volném čase se věnuje rodině (svým 3 dětem), sportům, jako je lyžování, snowboarding, MTB cyklistika a vysokohorská turistika. Ráda si přečte dobrou knihu, zahraje si na kytaru, které se věnovala v mládí, nebo zajde do divadla. Baví ji pracovat s týmem motivovaných zaměstnanců a profesionálů.

Kontakt: windsorm@skolabohnice.cz

Michaela Koktová - třídní učitelka 8. třídy, učitelka občanské výchovy a sociální a osobnostní výchovy

Jako učitelka v bilingvních školách pracuji již řadu let. Na pedagogické fakultě jsem vystudovala etopedii, tedy výchovu a vzdělávání žáků se specifickými potřebami. Proto je moje práce s dětmi odlišná od běžného učitele, který se zajímá především o vědomosti. S dětmi jednám s respektem k jejich individuálním potřebám a nadáním a snažím se rozvíjet především jejich silné stránky. Podporuji je v jejich snaze nevzdávat se, když jim něco nejde a pomáhám jim najít vlastní cestu k řešení úkolu. Uvědomuji si, že učení neprobíhá jen ve třídě, ale po celou dobu, kterou s dětmi trávím, proto organizuji mnoho výchovně-vzdělávacích aktivit i mimo školní budovu. Učení je proces, který připravuje děti na práci. Proto dbám na rozvoj jejich dovedností, jako je skupinová práce, řešení problému, ale i práce s počítačem. Jsem ráda, že existují školy jako je tato, které umožnují vzdělávání dětí jednadvacátého století.

Kontakt: koktovam@skolabohnice.cz

Andrew Buring - učitel AJ 6., 7. a 8. třídy, koordinátor DofE, Senior English Teacher

Do školy jsem vstoupil v jejím druhém roce a jsem nadšený, že mohu pomoci stavět na již pevném základu. Doufám, že v následujících letech pomůžu škole růst novými a zajímavými způsoby a metodami. Také mě těší, že jsem součástí tak jedinečného a úžasného týmu. Během mých hodin je mým cílem vést žáky a pomoci jim rozšířit jejich obzory zábavnými a vynalézavými způsoby. Každý se učí různými způsoby, a proto se snažím tak i s žáky pracovat. Jsem pracovitý, kreativní a přátelský a starám se o to, aby všichni byli v mé třídě vítáni.

Kontakt: buringa@skolabohnice.cz

Kristýna Dlouhá - třídní učitelka 7. třídy, učitelka českého jazyka

Ve školním prostředí se pohybuji prakticky celý život, od svého nástupu do mateřské školy. Za tu dobu jsem v něm prošla několika rolemi, ať už jako žák nebo zaměstnanec. Nyní mě čeká role učitele a já se moc těším, až budu moct dětem předat svoji lásku k českému jazyku, a hlavně ke čtení.

Kontakt: dlouhak@skolabohnice.cz

Ivana Hurytová - učitelka českého jazyka

Vystudovala jsem Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy obor český a anglický jazyk a pedagogika. Více než patnáct let jsem pracovala ve Vzdělávací nadaci Jana Husa, která se zaměřovala na inovaci humanitních oborů po letech devastace. Během této práce jsem se seznámila s řadou inovativních projektů a programů, jako je Začít spolu, Kritické myšlení,Waldorfská škola aj. Později jsem získala mnoho zkušeností s přímou výukou českého jazyka v primárním, sekundárním i terciárním školství, například jsem vyučovala češtinu pro cizince na letních školách slovanských studií, dále v mezinárodní škole English International School of Prague, sedm let jsem učila na Vyšší odborné škole publicistiky a čtyři v česko-anglické škole. Neustále hledám nové cesty, jak zlepšit výuku českého jazyka, proto jsem se rovněž pustila do doktorandského studia didaktiky českého jazyka a v roce 2023 jsem získala na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy doktorát. Český jazyk nevnímám pouze jako souhrn gramatických pravidel, ale především jako nástroj kultivovaného, smysluplného a krásného vyjadřování. Proto je moje výuka zaměřena komunikačně, jednak na pochopení systému jazyka, ale také na jeho adekvátní používání v různých komunikačních situacích. Současně se snažím ve výuce o hlubší propojení jazyka a literatury. Ve volném čase se věnuji filozofii, historii a cestování.

hurytovai@skolabohnice.cz

Jakub Skuhrovec - třídní učitel 6. třídy, učitel zeměpisu

Jsem optimisticky naladěný, energický a kreativní člověk. Snažím se být férový učitel, který vyslechne a poradí a občas snad i zaujme během vyučovací hodiny. Narodil jsem se v Praze, vystudoval gymnázium a vysokou školu a pracoval jako učitel, trenér, animátor, ale třeba i číšník a barista. Žil jsem chvilku v Portugalsku, na Fuerteventuře a v Dánsku. Mám rád sport, kamarády, objevování a tvoření.

Kontakt: skuhrovecj@skolabohnice.cz

Jan Špíšek - učitel dějepisu

Jsem vystudovaný historik a dějiny jsou nejen mým předmětem, ale také celoživotní cestou a koníčkem. Po delší době, kdy jsem byl na manažerských pozicích, jsem si s úsměvem uvědomil, že spousta zkušeností, které jsem nabral při provozování dětských táborů, se dá aplikovat úspěšně i na dospělé pracovníky ve firmách. Chyběl mi však můj obor a právě práce s dětmi, kterým rád předám zábavnou formou historii. Dějiny jsou plné zábavných událostí a poutavých příběhů, které mohou žáky nejen poučit, ale i pobavit a nemusí se vše točit pouze okolo nudných reálií a letopočtů. Jsem povahou dobrodružný a zvědavý, ale rád se posadím k pěkné knize. Těším se vždy na práci učitele a snad si i ona stane mou novou celoživotní cestou.

Kontakt: spisekj@skolabohnice.cz

Martin Suntych - administrátor Edupage, Dipsy

Už na gymnáziu, kdy jsem pomáhal spolužákům s matematikou, jsem zjistil, že mě baví předávat vědomosti dál, a tak jsem se i nadále věnoval doučováním, přípravám na přijímací zkoušky na střední a vysoké školy, i pomoci s maturitní zkouškou. Jako nejstarší z pěti sourozenců jsem si nikdy nepřestal hrát a naše společné hry jsem vždycky směřoval na cestu poznání.

Momentálně studuji matematiku a fyziku na FP v Liberci, ve volném čase se věnuji fotografii a deskovým i počítačovým hrám.

Kontakt: suntychm@skolabohnice.cz

Veronika Bártová - učitelka tělesné výchovy, koordinátorka eventů a projektových dnů

Sport, konkrétně atletika, je od dětství mou vášní a koníčkem. Když jsem se na gymnáziu rozhodovala, co chci dělat, předávání lásky ke sportu bylo jasnou volbou. Na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy jsem se seznámila s velkým množstvím sportů. A to je i mým cílem: ukázat žákům co nejvíce druhů pohybu tak, aby si vše vyzkoušeli a třeba i nějakému propadli.

Kontakt: bartovav@skolabohnice.cz

Anežka Bendová - učitelka matematiky, tandemové matematiky a fyziky

Vystudovala jsem učitelství matematiky a fyziky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Mimo učitelství jsem se také věnovala vědeckému materiálovému výzkumu. Jelikož jsem na gymnáziu absolvovala roční pobyt v USA, tak plynně mluvím anglicky. Od té doby jsem vždy toužila pracovat v prostředí, kde se propojuje učitelství s angličtinou, proto je Královská škola ideální volba. 

Baví mě práce s dětmi, při které můžu rozvíjet jejich kreativitu a nadání. Od roku 2016 jsem pracovala v týmu lektorů Centra talentované mládeže. CTM se zaměřuje na práci s nadanými dětmi, mimo jiné pořádáním Objevitelských sobot. 

Sama jsem si prošla badatelskou výukou fyziky a také ji tak učím. Stojím si za tím, že výuka matematiky a fyziky by neměla být nudným memorováním vzorců, ale poznávání fungování světa okolo nás. Kladu důraz na pochopení. Snažím se o to, aby žáci sami objevovali fyziku, tak jak byla objevována velkými mysliteli – skrze experimenty. 

Ráda cestuji, poznávám nové kultury a zvyky v cizích zemích. Ve svém volném čase ráda zpívám, tancuji, vařím, hraju volejbal a sleduji filmy se svými nejbližšími.

Kontakt: bendovaa@skolabohnice.cz

María Paz Velazquez - učitelka španělského jazyka

Pocházím z Paraguaye a v České republice žiji již 12 let. Již 7 let se věnuji výuce španělštiny, především na středních školách. Během své kariéry jsem absolvoval/a řadu didaktických kurzů a měla příležitost účastnit se výměnných projektů pro učitele a žáky v zemích jako Dánsko, Španělsko či Irsko. Také jsem doprovázela studenty na studijní pobyty zaměřené na kurzy španělštiny ve Valencii a Salamance.Jedním z mých koníčků je tvorba didaktických materiálů. Snažím se, aby mé hodiny byly interaktivní, a často využívám hry a karty jako nástroje k zábavnějšímu učení.Mám velký zájem o cestování, poznávání nových kultur, jazyků a objevování inovativních výukových metod. Historie a literatura jsou dalšími oblastmi, které mě fascinují. Svoji práci vnímám jako neustálý proces učení, a proto se pravidelně účastním vzdělávacích seminářů zaměřených na učitele španělštiny.

Nikolina Dvořák Vukovićová - učitelka španělského jazyka

Výuce španělštiny pro děti i dospělé se věnuji více než 15 let. Posledních 6 let jsem učila na mezinárodní základní škole a dříve 5 let na víceletém gymnáziu, kde jsem připravovala studenty ke státní maturitě ze španělštiny. Jazyky jsou mou vášní. Kromě španělštiny se domluvím plynule anglicky a srbsky a dorozumím se také polsky a trochu francouzsky.

Vystudovala jsem bakalářský obor Španělský jazyk ve sféře podnikání a navazující magisterský obor Španělský jazyk a literatura na Filozofické fakultě univerzity v Ostravě. Své pedagogické vzdělání jsem dokončila na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Během studií jsem jezdila pracovně do Španělska a získala tak další jazykové zkušenosti.  Moji roli učitelky vnímám jako celoživotní proces, proto se pravidelně účastním vzdělávacích seminářů pro učitele španělštiny. 

Předávání jazykových zkušeností mě velmi obohacuje. V hodinách kladu důraz na mluvený projev, ale nezapomínám ani na důležitost gramatiky a dávám prostor kreativitě žáků během práce na projektech. Ráda hledám nové přístupy ve výuce a nebojím se je implementovat do svých hodin. Ke každému žákovi se snaží přistupovat individuálně a respektuji jeho jedinečnou osobnost. Každoročně organizuji pro své studenty jazykové pobyty do Španělska. 

Volný čas ráda trávím v přírodě, hodně cestuji, poznávám nové věci a obdivuji jinakost různých kultur. Věnuji se také sportům a četbě cizojazyčné literatury.

Kontakt: vukovicovan@skolabohnice.cz

Kateřina Skryjová - učitelka audiovizuální tvorby

Jsem učitelka umění a milovník všeho kreativního. Ve své výuce ráda zapojuji moderní technologie, včetně umělé inteligence, a zkoumám jejich možnosti a limity.

Kontakt: skryjovak@skolabohnice.cz

Matúš Hodoš - učitel tandemové chemie

Vystudoval jsem fyziku, což mi dalo pevný základ pro analytické myšlení a hlubší porozumění světu kolem nás. Když ale zrovna neřeším rovnice nebo se nezabývám fungováním světa kolem nás, rád trávím čas v přírodě. Turistika a pobyt na čerstvém vzduchu mi pomáhají relaxovat a na chvíli vypnout. Mám rád i dobrou hudbu a vychutnávám si chvíle strávené u skvělého jídla, které je pro mě příjemným únikem od každodenní rutiny. Když potřebuji odpočinek, často se ztratím v řádcích fantasy literatury, kde mohu uniknout do světů plných magie a dobrodružství. Tyto koníčky mi pomáhají udržovat rovnováhu mezi vědeckou přesností a touhou po kreativním odpočinku.

Kontakt: hodosm@skolabohnice.cz

Jitka Dyková - učitelka přírodopisu

Příroda a přírodní vědy jsou pro mne neustálým zdrojem nových zkušeností a motivace se dále učit novým věcem. Jsem vystudovaná bioložka a ráda předávám své zkušenosti dál, zejména v oblasti ochrany přírody, jelikož věřím, že budoucnost přírody je v rukou mladé generace!

Kontakt: dykovaj@skolabohnice.cz

Breanna Emerson - učitelka tandemových předmětů (matematiky, chemie, občanské, sociální a osobnostní výchovy) a anglické vědy (biologie, geografie a fyziky)

Pocházím z Kalifornie v USA, ale poslední čtyři roky jsem měla možnost žít v České republice. Vystudovala jsem bakalářský obor biologie a magisterský obor environmentální vědy, které odrážejí mou hlubokou fascinaci porozuměním přírodních procesů a jevů, které utvářejí náš svět. Mám přibližně pětiletou pedagogickou praxi a do výuky každý den přináším hluboké nadšení pro matematiku a přírodní vědy. Vždy mě uchvacovaly složitosti přírody a jsem hrdá na to, že stejnou zvědavost mohu vštípit i svým studentům. Vzdělávání je pro mě mnohem víc než jen předávání vědomostí – jde o to vzbudit v žácích opravdovou touhu zkoumat, klást si otázky a porozumět světu kolem nás. Věřím, že mladá mysl je klíčem k udržitelné budoucnosti, a jsem odhodlána formovat budoucí generace tím, že je budu podporovat v kritickém myšlení, udržitelném jednání a přístupu ke světu se zvědavostí a úžasem.

Kontakt: emersonb@skolabohnice.cz

Emily Katherine Centa - učitelka tandemového dějepisu a audiovizuální tvorby

Jsem rodilá mluvčí ze Spojených států a vyrostla jsem v Ohiu. Vystudovala jsem integrovaná sociální studia na Kent State University a několik let jsem učila v USA, ale po dokončení certifikace TEFL jsem se rozhodla vrátit do Prahy, a to v roce 2022.

Vedle angličtiny vyučuji dějepis a umění. Ačkoli jsem studovala především historii, umění bylo vždy mou vášní, které se věnuji i nadále – dokonce jsem ilustrovala dětskou knihu! 

Ve všech svých hodinách se snažím podněcovat kreativitu a vyjadřování, aby se studenti mohli do látky zapojit novým a smysluplným způsobem!

Denisse Castanos Bautista - učitelka tandemové občanské výchovy

Narodila se v mexickém Acapulku. Denisse vystudovala Vysokou školu vědeckých a technologických studií ve státě Guerrero. Studuje na Pražské hudební konzervatoři (housle). Kreativní člověk, který s nadšením inspiruje nové generace prostřednictvím jazyků, hudby a tance. Jejím největším zájmem jako učitelky je rozvoj studentů a sdílení své kultury.

Ema Oravcová - školní psycholožka, 2. stupeň

Ako školský psychológ poskytujem študentom individuálne sedenia, skupinové sedenia a workshopy zamerané na rôzne témy duševného zdravia. Pre rodičov ponúkam poradenstvo a workshopy so zameraním na témy výchovného poradenstva. Taktiež sa zameriavam na prácu s dynamikou triedy a na šírenie povedomia o dôležitosti mentálneho zdravia a metód, ako sa o neho starať.Mojím cieľom je vytvárať pre študentov prostredie, v ktorom sa cítia vypočutí a v bezpečí, a zároveň im poskytovať potrebné zdroje a nástroje na zvládanie náročných období a situácií, ktorými si práve prechádzajú.

Svitlana Purska – catering, budova Troja

Martin Procházka – školník, budova Troja

Michal Bílý – školník, budova Bohnice

Tomáš Beran - fotograf Královských škol, sociální sítě

Jako správný “Pražák” pocházím z Brna, kde jsem se v roce 1972 narodil a po Sametové revoluci absolvoval užitou fotografii na SUPŠ. Přes 30 let se živím jako komerční fotograf, režisér a publicista.

Do „královského světa“ jsem vstoupil po delším váhání a stalo se nečekané – spolupráce s dětmi i učiteli mě nadchla! Škola je živý organismus a labyrint nepřeberného množství typů povah a energií. Zaznamenávat hemžení v tomto mraveništi je pro mě velkou radostí i zkušeností, obzvlášť když vnější pozorovatel může prostřednictvím mých obrázků aspoň na chvíli zažít atmosféru našeho „království“.

Kontakt: berant@skolatroja.cz